Erik: Intervaller med terränglöparna

Idag körde jag veckans andra intervallpass. Började med att stressa lite för att hinna fram i tid, trodde det var start 17.30 men det är tydligen 17.00 som gäller på torsdagarna. Fick låna en bil (eller snarare en Volvo) för att ta mig till Churchill Park och när jag parkerat fick jag ganska snabbt syn på "min" grupp som var ute och värmde upp på den öppna och helt platta gräsmattan. Uppvärmningen gick i maklig takt och jag hälsade på Paul, Dwayne, Lee, José och vad nu alla hette. Överlappet mellan deltagarna på tisdags- och torsdagsträningen var inte så stort så det var mest nya ansikten. Tyckte inte dom såg så snabba ut men sedan började dom diskutera om vi skulle springa 1-kilometersintervallerna i 3.15 eller 3.00-fart. Som tur var fanns det i alla fall en kille som var ungefär i min klass, så jag blev inte helt ensam på intervallerna. Eftersom det fortfarande är tävlingssäsong för terränglöpningen så körde vi lika lång vila som löpning, vilket gjorde att även jag hade gott om tid att slutföra hela kilometern innan det var dags att starta igen. Efter 5 intervaller bytte de seriösa grabbarna om till spikskor inför 600-meterssprintarna. Det blev även lite förmaningar om att ta det försiktigt på slutet eftersom underlaget är ojämnt (det var typ löv på gräsmattan där). Jag körde ytterligare en kilometerintervaller och kände sedan i lårens baksidor att det var dags att ge mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0