Lite av varje

För första gången på 17 månader plockade jag upp en förkylning. Känns lite konstigt, känslan är lite av den här karaktären: "är det så här det känns?".
Tydligen är det så, hade nästan glömt bort och trodde i min enfald att jag gjort bort sånt där trams. Men några osunda dagar i Norrköping förra veckan bidrog säkert inte i positiv bemärkelse. Om jag ville fortsätta vara frisk vill säga. Det var ju väldigt positivt om man ser det ur synvinkeln att jag ville testa på det igen...:)

Nåja, ge mig några dagar till så spelar jag innebandy och hockeybockey för fullt igen. Eller vänta nu...är det inte det vi tränar för? Aha, jaja men det är då iaf väldigt kul så jag kör på ett tag till.

Nu ska jag dock inte raljera alltför mycket eftersom löpträningen såklart har rätt stort fokus då mina barriärbrytande mål nästa år är att komma under 2.05 på Lidingöloppet och under 13.15 på Hägglundsjoggen (4.06km).

Under min förkylning har jag istället föratt träna sett över mitt material och införskaffat ett stycke ny pannlampa som ska kräma ut 2000 lumen. Om det stämmer till 70% så jag får ut 1400 lumen är jag mycket nöjd! Ska bli spännande att få springa med den!

En fråga som snurrar i mitt huvud och kräver ett svar är hur det gick med enkäten? Vilken "utmaning" blir det egentligen 2012?

/Jonas

Kommentarer
Postat av: Sven

2000!?!??!?!?!??!??!? Min är på enbart 350!!! En halogen kan ju inte ge mer än säg 200... Testade idag iaf i skogen. Fick slå ner på halvlyset för det gnistrade allt för häftigt i nysnön.

2011-12-20 @ 22:04:04
Postat av: Anonym

Hmm, vad säger du Peter? Ska vi halogenkramare betrakta dessa "monsterlampor" som fusk och stå på oss eller ska vi vika oss för ljusets destruktiva krafter och införskaffa oss en dylik själva?

Om det är det senare alternativet som gäller, vad är det i så fall för lampa du skaffat dig Jonas?

Fortsätt du med innebandy och hockeybockey...

/A

2011-12-21 @ 17:21:55
Postat av: Jonas

Jag kan ju givetvis inte avsöja vad jag har för leverantör av lampa då det innebär att jag röjer en del av min hemlighet...;) Men specen är på 2000 lumen, det brukar dock alltid vara kraftigt överskattat (sägs det av det t.ex Stefan Sjölund som kan det här med lampor). Min nuvarande skulle ge 900 men klarade bara av ca 600. Jag är dock ännu inte i närheten av Oskars "Deluxe"-lampa som enl. spec. ska ge 2900 lumen...så Sven, 350 känns inte så mycket...:)

2011-12-23 @ 09:03:41
Postat av: A

Suck, vilket lampnörderi det har blivit kring nattorienteringen. Jag hoppas på dimma!

2011-12-23 @ 12:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0