Sven: Andreas är i form

I lördags var jag ute o rekade efter nyårsstugan vi ska hyra, och eftersom Andreas boing låg "nära" åkte jag även dit. Fem tuffa backintervaller väntade där. Vi värmde upp föredömligt lite, endast 6 minuter lite lätt jogg nerför backen. Sen var det full satsning. Mjölksyran kom efter 20 sekunder. Dels låg Andreas steget bakom och dels hade jag nog lite styrketräningsrester i låren från fredagseftermiddagen. Nåja, jag stegade på och första intervallen kändes fruktansvärd. Det sved i halsen och så vidare. 1.23 tog den. Snitt puls 88 eftersom jag inte ens var svettig...

Nåja, vi körde vidare och det vart en serie på 1.23(88), 1.23(163), 1.19(153), 1.21(153), 1.19(160).

Ljusbomben var med mig! Jag köpte på en utförsäljning en Petzl Ultra 2, nån slags semiproffslampa med tre växlar. Redan andra steget motsvarar min gamla halogen... Så Näsan, vi får väl se om du kör med Halogen eller skaffar ny.. :)

Kommentarer
Postat av: A

Om hela sanningen ska fram så hade Sven även sämre fäste på sina skor, var inte van vid backen (till skillnad mot mig som redan kört detta pass 6 ggr de senaste veckorna) och var en bra bit före mig de sista tre. Men jag är glad för att jag hängde med långt över förväntan de första två. Inte så illa pinkat trots allt för att vara sjunde löppasset efter några års uppehåll. Dessutom hade även jag en undanflykt som var att jag hade åkt längdskidor i två timmar tidigare under dagen. Skulle vara kul att höra lite hur det går för er andra också!

2011-12-20 @ 10:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0