Sven: Åter guld

Nu är jag äntligen tillbaka på banan på allvar. I helgen han jag med två träningar, och det viktigaste av allt, jag tod åter en SEGER i en orienteringstävling!

Eftersom jag var fikaansvarig på Skinkloppet ansåg jag mig ha giltigt skäl att kuta 5,9 km-banan och inte 8,1. Det var upp mot 3 dm snö högst upp på banan. Vi körde även Goatrace samtidigt, dvs man får hoppa över 2 valfria kontroller på banan, dock inte två på rad.

Efter ett ryck då jag skippade trean fick jag ligga ensam i tät framför de sex 50-åringarna och några minderåriga i mi nklass och dundrade in på 51 minuter i målet. Gissnigen var på 48:30 men det räckte till en pallplats även i Skinkloppstävlingen (man gissar sin tid innan och springer utan klocka). Ett par sockar, en burk sill och en fetaost fick jag med mig!


Slut på Tuna?
Stora Tunas storhetstid är förbi, vi säljer klubbstugan!
Länk

Men vi har en stuga kvar, så vi får se om det finns plats för såna gamla surgnetar som jag som inte ger upp.

Mitt nästa inlägg blir en ljusBOMB!

Kommentarer
Postat av: Erik S

Har du köpt ny pannlampa?

2011-12-12 @ 23:06:19
Postat av: Andreas

Fasen är det en ny pannlampa på gång? Jag konstaterade när jag laddade min gamla trotjänare inför Axevallanatten att den numera utgör en brandfara. Jag måste göra något åt detta alternativt köpa en ny. Men allt annat än en gammal hederlig halogen på natt-SM är väl fusk?

2011-12-13 @ 09:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0