Tobias: Att klara 40 timmar strömavbrott tack vare en monsterlampa

Sällan har min (och Saras) pannlampor kommit till så stor användning som de senaste dygnen med strömavbrott från annandagjul och 40 timmar framåt. Och hur skulle vi ha klarat oss med en gammal sketen halogen lampa istället? Nej, så stor är inte skillnaden.....För det första vill jag försvara mitt (vårt) ställningstagande för ny LED-teknik med att jag inte betraktar detta som en mosterlampa. Vet inte om det finns någon exakt fastslagen och standardiserad definition på vad en monsterlampa är, men i mina ögon ska man nog upp i Jonas 2000lumen-trakter innan det räknas som en monsterlampa. Men med tanke på att Jonas fortfarande är junior och satsar seriöst samt utifrån Andreas betraktelse av oss övriga som sega gubbar och att ungtuppar tjänar extra mycket på starka lysen så är det väl fullt rimligt att killen köper en sådan lampa. Min egen Petzl-lampa är inte så vansinningt mycket bättre i ljuskraft än en gammal halogenlampa. Den stora tjusningen för min del ligger i det lilla formatet, den smidiga och bekväma selen, och det kraftfulla men samtidigt måttfulla batteriet. Det är helt enkelt snabbt, enkelt och bekvämt att använda pannlampa på ett helt annat sätt än tidigare. Dessutom fick jag tack vare en konstig (men väldigt kundvänlig) pricip från Petzl två batterier till min lampa, så i teorin kan jag nu klara nästan 10 timmars fysisk nattaktivitet utan avbrott ;)


Kommentarer
Postat av: PK

Det är klart, en del vill ju ha lyset på, men blir inte frun väldigt bländad?

2011-12-29 @ 22:24:30
Postat av: Tobias

Ungefär i samma ögonblick jag skrev den sista raden slogs jag av tanken att det kanske inte bara finns sega gubbar i sällskapet. Det finns tydligen även fula gubbar :)

2012-01-01 @ 18:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0