Oskar: söndagslöp

På väg ut på en löprunda fick jag för mig att jag skulle pressa en Salomon trail tour slinga för att få kvitto på löpstatusen. Jag hade ingen klocka men vid älgstråket sitter en och prick 12 minuter över tre satte jag fart. Med en bra dag tänkte jag att jag borde komma under 30 min i alla fall. Och vilken dag! Den otränades våta dröm om att springa något med tidtagning den enda dag på året man råkar ha en formtopp hade slagit in. Oj, vad jag sprang. Det gick lätt hur branta backarna än blev. Jag pressade verkligen allt fram till klockan och tiden … 1 timme och 20 sekunder??? Ä jag verkligen så dålig? Nä, till min stora besvikelse inser jag att kämpandet varit förgäves. Klockan är trasig, det är bara sekundvisaren som snurrar. Sååå misslyckat, och årets formtoppsdag bortkastad som vanligt.

Jag får i varje fall behålla villfarelsen att jag sprang snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0