Tobias: Jag är en kärring

Jag har alltid föraktat folk som hellre spenderar tid gåendes eller springandes på löpband inne på ett gym än att utföra samma träning ute i verkligheten. Och nu har jag tre dagar i rad själv tränat på just detta sätt...Först den förhatliga cross-trainern i vardagsrummet, och sedan två dagar i rad 4x4-intervaller på just ett löpband i Stockholm. Det finns inget försvar eller bortförklaringar, men väl förmildrande omständigheter. Igår kom jag sent på kvällen till ett hotell i Bromma och hade dessutom inte plats för mer än träningsskor med träningskläder instoppade i skorna (dvs shorts och OL-tröja). Så istället för ingen träning fick det bli löpbandet på hotellet + lite styrketräning. Och idag tycker jag ändå att det var lite kreativt att 38 minuter före tågets avgång smita in på Scandic Continentals gym och köra skiten ur mig själv i 23 minuter på löpbandet, följt av en turbodusch och snabb förflyttning till spår 10 på centralen. Med två minuter tillgodo dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0