Erik har också tränat!

Om man är lite generös stämmer faktiskt rubriken. Har drabbats av allt mer löpabstinens i det fina vårvädret på slutet och när hjärtat faktiskt känts ganska bra i några dagar så beslöt jag mig för att göra ett försök i går. Det kändes fantastiskt! Jag flög fram över asfalten, de första 50 metrarna. Sen upptäckte jag att min aeroba kapacitet inte riktigt är på topp för tillfället. Joggade i alla fall 38 minuter, mestadels på fina skogsstigar längs stranden av Ontariosjön. Det gick faktisk överraskande bra ändå. Inga problem med hjärtat och resten av kroppen klarade sig också hyfsat bra.

Idag hade jag tänkt rita karta, men det verkar i stället bli så att jag mest får ägna mig åt en annan av mina favoritsysselsättningar: meka med bilar. Tändningen var helt död när jag försökte dra igång Mazdan på morgonen och troligen är batteribyte enda lösningen. Blir intressant att se om det är något som går att lösa på en långfredag i Kanada.

Kommentarer
Postat av: A

Vad bra. Att det kändes bättre för dig med hjärtat nu alltså. Hoppas du fick ordning på bilskrället.

2012-04-12 @ 20:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0