Sven: Alla borde ha en motorsåg

Jag har beklagat mig över skröplig kropp i några inlägg här på bloggen under senaste tiden. Senaste krämpan var den där ljumsken som stoppade mig, 3 minuter smärtfritt gick ner till 1 minut! Inte kul försöka löpträna då.
Nåja, i söndags så var jag på motorsågsäventyr och hjälpte till med några stormfällda trän av olika dimenschanger som låg ner. Det blev totalt fyra timmar av sågande och bärande. Fick nästan sluta i förtid eftersom ryggslutet smärtade nåt oerhört! Men en liten kort paus senare kunde jag bita i lite mer.
Idag snabbade jag mig hem från mitt oerhört tunga, ansvarsfulla och välbetalda jobb, och drog på mig skyddskläderna, tankade fullt i båda tankarna och drog igång. Tredje draget, sen full gas och mindre sly och restkapning stod på schemat. Även uppsågning av några bitar som slarvigt nog glömdes i söndags hanns med på en mycket intensiv timme. Min uppdragsgivare var mycket tacksam för min hjälpsamma insats!
På med gubb-tajtsen och ut på intervaller. Jag joggade med i klungan på uppvärmningen, och vänade på smällen, i ljumsken. 1 minut passerade, 2, 3 4 och 5! Noterade nytt personbästa och klarade av hela uppvärmnngen. Kände mig pigg och snärtig i steget! Dansade stundtals fram på stigen framför pappa Svensk.
Nåja, dax för 3-minutare, 1 minuts vila. Rekommenderad mängd 6-10 st. "En till!" utbrast jag likt Sven-E efter första. Och andra. Och tredje. Fjärde kändes OCKSÅ bra. Femtes andra halva var en tvärknix. Jag laddade på duktigt där, kom äntligen över 190 HR! Sista för mig, tänkte jag o öppnade knallhårt! Kroknade så klart lite efter 1:20 men bet i och hade stor lucka bakåt då jag efter 3.12 slutade med 193 i puls. Inga smärtor.
HR per 4 minuter, dvs även vilan inkluderad.
MAX - MEDEL
1. 159 - 143
2. 179 - 160
3. 179 - 161
4. 182 - 166
5. 192 - 172
6. 193 - 181
Jag ser bara en enda förklaring till detta mirakulöst snabba tillordnande av mion krämpa.
Slutsats: Alla borde ha en motorsåg!

Kommentarer
Postat av: A

Har du fixat din gamla Husqvarna eller har du skaffat dig en riktig Jonsered?

2012-04-03 @ 23:11:48
Postat av: Sven

Lånat en 346 XPG, kan inte mes skitsågar... :)



Bjuder på lite motorsågsporr: http://www.youtube.com/watch?v=qovnUPjRsQU

2012-04-04 @ 09:42:59
Postat av: Sven

Lånat en 346 XPG, kan inte mes skitsågar... :)



Bjuder på lite motorsågsporr: http://www.youtube.com/watch?v=qovnUPjRsQU

2012-04-04 @ 09:44:14
Postat av: Sven

Lånat en 346 XPG, kan inte mes skitsågar... :)



Bjuder på lite motorsågsporr: http://www.youtube.com/watch?v=qovnUPjRsQU

2012-04-04 @ 09:44:56
Postat av: Sven

Lånat en 346 XPG, kan inte mes skitsågar... :)



Bjuder på lite motorsågsporr: se länk.

2012-04-04 @ 09:46:04
URL: http://www.youtube.com/watch?v=qovnUPjRsQU
Postat av: Petern

Vad är det för fel med fogsvans?

2012-04-04 @ 11:57:56
Postat av: Sven

Peter> Har du ont i fogsvansen?



Möjligtvis en bågsåg då. En fogsvans och en gran, det är inget jag rekommenderar!

2012-04-04 @ 13:06:29
Postat av: A

Hörni, det är väl inte finsnickerier ni ska hålla på med heller. En riktig gammal stocksåg ska det ju vara i så fall eller om man är lite mer bekväm av sig en timmersvans med sågkamrat.

2012-04-04 @ 15:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0