Sven: Rankingen just nu

För att se om alla nu är seriösa tittar jag i Sverigelistan, som är den nya Rankinglistan. Man kan i gallringsfilerna se vilka som är rankade, och det verkar dessutom vara extra gratis fram till 16 april på nåt vis. Nåja, så här ser vår lista ut!
RANKADE
270 Tobias Eliasson 1977 Sundsvalls OK 15,01 8
524 Sven Lundbäck 1975 Stora Tuna OK 28,41 69
Byström - orankad
Forsberg - orankad
Gällerspång - orankad
Näsholm - orankad
Sundberg - orankad
Om denna lista är korrekt blir det genast för herrar orankade att punga ut med 200 + 100 kr förseningsavgift så ni blir rankade. Utan ranking för man inte starta i SM!
Nåja, det finns ju lite indikationer på några av "smygarna" iaf, redovisas nedan (OBS, dessa resultat är alltså Sverigelistan, inte Gallringslistan dvs i den finns även orankade med.)
ALLA ULTRASNUBBAR (ÄVEN DE ORANKADE)

385 Tobias Eliasson 1977 Sundsvalls OK 15,36 10

603 Jonas Byström 1979 Skogslöparna 19,73 18
710 Erik Sundberg 1976 Stora Tuna OK 21,56 25
953 Oskar Forsberg 1974 Skogslöparna 24,93 25

956 Sven Lundbäck 1975 Stora Tuna OK 24,94 181
8569 Andreas Gällerspång 1973 IK Jarl Rättvik 300,35 31
Näsan finns inte med på denna lista alls, bara hans namne från Härnösand, född 1948, placering 8569.
Här ser det ju ut att kunna bli en oöndligt spännande fajt! (För oss i klungan alltså, allt det där snacket om glasvader kompenseras ju med råge med dessa kalla fakta!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Öhhh, hur kan jag ha en placering? Trycker man till exempel på mitt namn under nattlistan så kommer ju inte ens mitt debacle på axevallanatta upp som tävling vilket väl är den enda insats jag har gjort i "tävlings"-sammanhang. Men det är kanske en subjektiv poäng...

2012-04-12 @ 20:30:41
Postat av: A igen

Nog kan jag hosta upp några hundralappar för att bli rankad. En betydligt mer intressant fråga tycker jag är om jag måste ha sprungit någon tävling innan SM eller får man starta på SM utan att ha ett enda resultat i tävlingsklass?

Någon som vet förresten om man kan vänta med att betala in den där rankingavgiften till några veckor innan SM (om man nu trots allt inte skulle ha tagit sitt förnuft till fånga till dess)?

/Andreas som precis är inkommen efter drygt 3 mils cykling

2012-04-12 @ 20:39:53
Postat av: S

På A svarar jag vet inte men på B svarar jag ja, du kan betala hur sent som helst. Det är till och med så att dina svenska resultat räknas i efterhand, medan utländska inte kommer med retroaktivt vid sen betalning. Så om du ska avvakta säker SM-start kan du vänta och se. Men allt det där står faktiskt väldigt bra på eventor nånstans, läste det i samma veva som jag letade fram dessa resultat.

2012-04-13 @ 07:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0