-2 dagar: Knappast lottat

Sven: Idag är det ett par dagar kvar. Startlistan har precis publicerats på http://eventor.orientering.se/Events/StartList?eventId=3201&groupBy=EventClass

Jag kan snabbt konstatera, att det där med att man ska vara rankad tydligen HAR spelat en roll. Det är seedat så inni bänken? Nåja, startar gör vi i denna ordning, och med endast en minuts startlucka mellan löpare kan det bli en MYCKET intressant kväll! Hoppas att det är Ultrasnubbarna som får bära GPS:en?

8 262951 Oskar Forsberg Skogslöparna 22:07
11 750617 Sven Lundbäck Stora Tuna OK 22:10
(15 780723 Stefan Sjölund Skogslöparna 22:14)
(19 740906 Björn Ljunggren OK Hammaren 22:18)
(21 780622 Mattias Mårts Stora Tuna OK 22:20 )
22 771118 Tobias Eliasson Sundsvalls OK 22:21
24 37631 Jonas Byström Skogslöparna 22:23

Det kommer bli en mycket intensiv start, jag tror för de flesta snubbarna för att antingen äta eller ätas...

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag är iaf HEEEELT säker att jag inte har bäst ranking av snubbarna, men att jag (kanske?) haft tur i lottningen. Verkar som det delats in ett antal startgrupper efter ranking och sedan lottats inom startgrupperna...? Men det känns väl kanske mest rättvist att göra så. Mitt sikte är iaf helt inställt framåt. Men troligen kommer det väl en och annan och springer förbi på vägen...;)

2012-08-22 @ 21:47:09
Postat av: Sven

GAH! Missade, men det står ju 12 910 m nu! Ytterligare en halv kilometer...

75 minuters segrartid enligt SOFTs regler, tror knappast det. Vilka är med på att lämna in en protest? Pengarna tillbaka om de (vi??) vinner på långsammare tid än 80!

2012-08-22 @ 21:51:42
Postat av: Oskar

Vi borde ha någon tippningstävling om hur det kommer att gå. Vi får spåna på det.

Själv har jag sabbat alla toppningmöjligheter genom att vara på konferens ons-fre med dagsprogram från 8-21. Har i alla fall lyxat till det och bokat hotelrum mellan tors-fre för att slippa 4h resa den natten. Det får bli min toppning.

2012-08-22 @ 21:56:04
Postat av: Tobias

Sven > Jag har ju sagt att tävlingsledaren har sagt 90 minuters segrartid. Ju längre desto bättre :) Nu är sista svetten bortduschad - inget mer att göra än att vänta och hoppas på toppform i övermorgon.

2012-08-22 @ 23:08:40
Postat av: A

Nu har jag skummat igenom både inbjudan o pm. Men inte ett ord om varvning så vitt jag kunde se. Vi saftblandare får nog mest blanda saft åt oss själva skulle jag tro.

2012-08-23 @ 07:51:32
Postat av: Jonas

12,9 km har det väl varit hela tiden, så jag förstår inte vad du babblar om Sven...? Jag är inte med på att protestera, vi har ju betalat dyrt för att vara med och då vill vi väl inte ha nån liten pyttefjantbana...;)
A>>Vi behöver saft efter målgång...:)

2012-08-23 @ 08:51:08
Postat av: Sven

Tobias> Ja men reglerna säger 75 minuter och bankontrollanten Leif Bylars svarar inte på mitt mail om de räknar med att man (nån) hinner runt 12 km på 75 minuter...

Jonas> Jag hade för mig det stod 12,5 i inbjudan, men jag har ju visat förr att jag är senil!

Paralympiker> Kommer ni dricka mycket saft på TC på fredagskvällen och sen inte pissa, det kan höja er prestation med 17-30%! Eller gäller det endast de som har skada på sjätte ryggkotan: det förstod jag inte av den något otydliga artikeln http://www.dn.se/sport/idrottare-skadar-sig-for-att-vinna . I alla fall ger den mig ett visst hopp för min vänstra fot känns det klart som att ett tåben är krossat i.. :)

2012-08-23 @ 10:05:02
Postat av: Orientering.se

En tuff natt väntar i Hälsingland
På fredag riktas sökarlyktorna ut i Hälsinglands skogar då SM i nattorientering avgörs vid Rengsjö hembygdsgård, ett par mil väster om Söderhamn. Till mästerskapet kommer en revanschsugen Olle Boström, nattexperten som ännu inte har något guld på distansen.

Olle Boström från stockholmsklubben Järla har under de senaste åren visat att han är en man att räkna med i den yppersta orienteringseliten. Och på just nattorientering har han två år i rad varit den som styrt täten på Tiomilas legendariska sträcka, Långa natten. Han har VM-brons i stafett och en sjätte plats i långdistans från VM 2011. Men 2012 blev inte Järlalöparens år. En skada under EM på hemmaplan i Falun satte stopp för stora delar av tävlingssäsongen. Nu är Boström tillbaka i ett mästerskap.
- Det var en strulig vårsäsong och dessutom fick jag en skada, men all rehabilitering har gått bra och efter två månader utan ett löpsteg har jag nu kunnat köra på bra och kroppen känns bättre och bättre så det ska bli kul att tävla igen, är grymt sugen på natt-SM där jag vet att jag har bra chanser, säger Boström.

Men Olle Boström kommer att möta tuff konkurrens när han sent på fredag kväll ger sig ut på den 12,9 kilometer långa banan. I startfältet finns även Olexandr Kratov. Ukrainaren som springer för blekingeklubben Orion har rest hem med guldmedaljen efter de senaste två årens mästerskap i nattorientering.
- Kratov är en duktig orienterare, men jag tycker jag har tre fördelar inför årets tävling. Jag är riktigt sugen och motiverad på tävlingen, jag är inte mentalt trött efter en lång säsong utan känner det mer som om det vore början på tävlingsåret och jag har en riktigt bra träningsperiod i kroppen, avslutar Olle Boström

Efter natt-SM reser löparna över gränsen in i Gästrikland och Gävle för att i helgen springa SM i sprint. Finalen avgörs på Strömvallen under söndagen.

2012-08-23 @ 12:04:27
Postat av: Jonas

Vaddå? Vi ska ju inte resa till Gästrikland efter natten...

2012-08-23 @ 14:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0