-3 dagar

Inte länge kvar nu. Frågan är hur man bäst använder tiden för att bli så bra som möjligt till på fredag. Just nu känner jag mig mest trött och seg och funderar på att sova tidigt. Men egentligen borde man kanske kräma ur kroppen en aning på löpbandet istället. Något annat är inte aktuellt i o m att ungarna sover och Sara är borta hela kvällen.

Hur som helst har det varit lite upp och ner senaste veckan. På pluskontot att jag vid återbesöket hos ortopeden i torsdags fick veta att min vänstra fotled inte behöver opereras. Detta firade jag med ett ganska grisigt natt-OL-pass på kvällen då jag lyckades stuka just den foten rejält alldeles på slutet. Givetvis på en stig efter att ha sprungit i stenhelvete en timme. In på minuskontot direkt. Därefter - i lördags - pluspost på DM i Härnösand. Det största plusset att jag alls kunde springa, vilket inte kändes troligt torsdag kväll direkt efter stukningen. Ytterligare plus att jag lyckades springa ganska bra också och hämta in en fin-fin ranking. Minus dock att få styk av Stefan med 28 sek med tanke på att jag ledde vid näst sista och bommade sista. Och som Jonas så målande beskrev så var hela DM-stafetten i Timrå i söndags ett stort minus men ändå finns det några plus att ta med sig även därifrån. Dels lyckades jag och min kompanjon vinna, dels var den första av två slingor så fruktansvärt dåligt att det andra varvet kändes ganska roligt i jämförelse och dels innebär en sådan eländesterräng och katastrofkarta att man lär sig uppskatta alla andra tävlingar. Dock fick jag med mig en smärtande högerhäl så någon riktig löpning är inte aktuell på några dagar. Minus.

Slutsatsen är att jag börjar bli gammal. Jag ligger hela tiden på gränsen med någon kroppsdel. Är det inte vaden så är det hälsenen och är det inte hälsenan är det fotleden och om fotleden är OK så är det hälen. Men - för att se det positiva: Så länge max två kroppsdelar krånglar samtidigt kan det gå riktigt bra. Det är först när tre eller fyra är på dåligt humör samtidigt som det blir problem. Och det kommer inte att hända denna vecka. Så jag blir farlig på fredag. /Tobias

Kommentarer
Postat av: Tobias

Tog mig i kragen och körde löpbandet trots allt. 4x4-intervaller i 3:45-tempo. 30 min, 7,2 km. Svettig som en gris (om nu grisar svettas)

2012-08-21 @ 22:18:51
Postat av: Sven

Grisar luktar illa och har knorr på svansen.

Själv var jag på mitt sista hårda pass."Hårda". Intervaller med klubbe, kom dit i tid men missade avlöpningen. Kom ikapp vid starten i skogen,körde eget upplägg, sega ben efter styrken igår. Körde 33 minuter och då får rygg mage OCH benen en stänkare var. Fegade lite o körde bara 90 kg i benböjen och inte ens 20 reps.

Så idag, bara ont i en kroppsdel, v fot var värre än på ett tag, ev av 20 minuters jogg igår efter styrken innan jag hämtade MTBn från rep.

Körde inte riktigt 10 st snabba eller mkt snabba 30-40 sekundare stig/skog, med minst en minuts vila mellan.

Cyklade också med kanske rekordfart till jobbet i morse, uppskattad tid 8.30!!! Hem gick också ruggigt snabbt i medvind, men slog av på tempot sista km:n.

Ser därmed lovande ut, men måste nog köra mkt effektiv vila resten av veckan.

2012-08-21 @ 23:29:58
Postat av: Petern

Hej allihop!

Jag tar med bärplockare, kul om någon annan tar det också!

2012-08-22 @ 14:01:01
Postat av: Jonas

Sven>Jag anar att du inte följer ditt formtoppningsprogram...? Har paniken slagit till...?:)

18-19 augusti: lätt träning
20-22 augusti: vila

2012-08-22 @ 16:18:31
Postat av: anonym läsare

Jag hejar på dig, Petern.

2012-08-22 @ 18:31:27
Postat av: Anonym

Jointas> Nej, jag klara inte av att vila när man har en sån formtopp på gång!!! :)

2012-08-22 @ 21:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0