-4 dagar

Nu är det bara 4 dagar kvar till start och jag tror jag undviker att göra en liknande analys som den Sven gjorde eftersom risken då är överhängande att jag hamnar på ca 120 minuter och därmed redan innan start fått dyngstryk av Sven...:) Jag har nu iaf gjort bort mina dåliga genrep med lång- respektive stafett-DM i helgen. Fick som väntat storstryk av de flesta och bäddade därmed för att hamna långt ner i förhandssnacket och ingen i det här gänget kan väl nu på aldrig ha någon större rädsla för mig? Lång-DM började helt ok, men efter 30 minuter var låren stumma och efter 55 minuter var energin slut. Kroppen var med andra ord inte helt återställd efter maran. Söndagens stafett var en ännu större misär. Det positiva var att kroppen kändes pigg och att jag iaf bitvis förmådde trycka på. Dock var valet av tävlingsplats ytterst märkligt. Terrängen var av det vresigare slaget, troligen den besvärligaste terräng jag sprungit på mången dagar. Lägg därtill en karta som var fullständigt obegriplig och som redovisade något som kanske kan ha varit ett parallelluniversium, det kan iaf inte ha varit den terrängen vi sprang i. Som toppning hade arrangören lyckats göra en fullständigt obegriplig gaffling där sträcklängden varierade mellan 1.9-2.6 km/sträcka (två löpare per lag, 2 sträckor vardera) och där det både var gafflat på näst sista och sista kontrollen. Man tar sig för pannan emellanåt. Det här var ett sådant tillfälle. Som grädde på moset lyckades jag felstämpla i parallelluniversumet. Gonatt. Nu ser jag fram emot en kvalitetssäkrad bana och karta på fredag och pigga ben. Vi ses!
/Jonas

Kommentarer
Postat av: Sven

Det där var en upplevelse man inte ofta får i hemlandet, dock liknar den upplevelser jag haft långt borta på resor! :) Då blir du också livsfarlig om du ser till att vila rejält resten av veckan. Hittar tyvärr inte kartan på nätet (än). Ser att Tobias tog ytterligare en skalp.

Själv måste jag fokusera på bålträning under flera gånger i veckan för nu är ryggen inte kul igen.

2012-08-20 @ 12:00:37
Postat av: Jonas

Upplevelsen var märklig. Och svår att acceptera i Sverige. Kartan se rhemsk ut, men är ändå inte i närheten av att på ett rättvisande sätt visa hur det egentligen ser ut i skogen. Så det räcker inte att se kartan. Du måste dit och UPPLEVA den...! :)

2012-08-20 @ 12:28:48
Postat av: Sven

Du bjuder väl in till ett fint läger nån gång så tar vi en bana där! :) Tänker på Sillviken också.... Men lägg ut kartan iaf, funkar ju att komplettera nyheten här, eller om Tobias assisterar med det?

Förresten, skid- och kulturläger, vart blir det i år då? Vi kanske väntar tills på lördag med diskussion om det?

2012-08-20 @ 12:54:43
Postat av: Jonas

Fjällmaran var så fin så jag anmälde mig till nästa år igen. Anmälan öppnade kl. 10.00 i förmiddags och de 800 startplatserna var slut strax efter lunch.

2012-08-20 @ 13:50:31
Postat av: Jonas

Tobias får ta ansvar att bjuda in till träningsläger efter som det var i MEDELPAD och TIMRÅ vi fick uppleva gårdagens misär. Jag tvår mina händer...

2012-08-20 @ 13:51:51
Postat av: Sven

Jag röstar på att vi snåljåpar tar en egen fjällmara utan arrangörer nån lämplig dag o plats. Vi kanske till och med kortar av det? Eller avbryter... :) Det är väl därför man betalar 1000tals kronor, så man inte bryter!

En vecka i fjällen för några år sen, 2006, så sprang jag ungefär ett fjällmaraton ensam varannan dag. :)

2012-08-20 @ 14:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0