Sven: Jag kommer springa på 84:20

Jag har det nu vetenskapligt uträknat, min sluttid på Natt-SM!

Jag har utgått från mina senaste rankingpoänger, och utifrån den oerhört branta utvecklingen (sänkningen av poäng) gjort en linjär prognos mot den 24 augusti. Rankingpoängen bör med fortsatt utveckling ligga på 9,1 på fredagskvällen.
 
 
Rankingsystemet har ju ändrats en del på sistone men formeln som fortfarande används är det som gör att man kan räkna ut vad man bör ha för tid jämfört med den som är rankad som etta. Man kör formeln baklänges så att säga. Detaljerna finns på http://www.obasen.nu/ranking/meriteringsgrunder.asp
 
Jag utgår från att de tre bäst rankade springer hem sina egna rankingopänger med följande tider, utifrån segrartiden som "0-rankade" ska ha, 75 minuter.
1. 74:36 Gustav Bergman
2. 74:45 Johan Runesson
3. 75:20 Peter Öberg
 
För att få mina 9,01 ska jag då kuta på 84 min 20 sek har jag räknat ut och Vetenskapsakademien garanterar beräkningsresultatet.


Kommentarer
Postat av: Oskar

Jag är impad av nattens resultat, formen verkar ju helt klart vara i stigande men efter min första snabbtitt på diagrammet var första tanken - Vad är det som lutar så brant utför och slutar i en krasch? ...

2012-08-17 @ 18:24:07
Postat av: Tobias

Detta bevisar bara att Sven kommer bli livsfarlig på fredag. När jag var på NM förra helgen satt jag tillsammans med Sören Calleberg som är tävlingsledare för Natt-SM, och han pratade om en segrartid kring 90 minuter. Om Sven då lyckas gå 5-6 minuter under den tiden så blir han att räkna med.....

2012-08-18 @ 18:10:20
Postat av: Sven

Jaså, blir det en tävling som inte följer reglerna?

2012-08-19 @ 11:16:44
Postat av: Sven

Jag fick poäng 24,95... Utvecklingen gick inte linjärt! :)

2012-09-24 @ 18:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0