Tobias: Det närmar sig - formen också :)

Efter en helg i Norrbotten kan jag för egen del konstatera att formkurvan pekar åt rätt håll. Den inledande sprinten blev en snabblöpt sak på Seskarös stränder bland campingstugor och småtallar. Även om jag blev trött på slutet så vill jag inte skämmas över att vara 1.41 efter Jerkes Lysell som dessutom vann med 34 sekunder före brorsan Jesper. Blev en 6:eplats till slut. Lördagens viktiga tungviktsmöte mellan mig, Sven och Oskar på medeldistansen i Kalix blev en angenäm skalp för min del. Hade en bra dag och slutade 4:a efter två Rehn-slynglar (igen) och Stefan Sjölund. Lite surt bara att jag bommade bort bronsmedaljen på sista tredjedelen. Men samtidigt plockade hem min bästa rankingpoäng någonsin - 6.00. Slutligen - söndagens kraftprov - långdistansen. Egentligen inte mycket att skryta med eftersom jag orienterade som en blåmanet och tyvärr kan räkna ihop till 9-10 minuter bom, men eftersom jag "bara" var drygt 11 minuter efter (två Rehn-pojkar en tredje gång) så tycks farten och orken finnas i kroppen i alla fall. Det kändes dessutom väldigt bra hela vägen och jag orkade hela 12,2 km-distansen utan att egentligen bli speciellt trött. Så jag tror att jag är på gång.

Nästa helg väntar nästa viktiga möte mot Oskar och Jonas i Härnösand :)
Och för att få ordning på orienteringsskallen planerar jag tre natt-OL-pass innan det är dags.

Kommentarer
Postat av: Petern

Grattis till god insats!

2012-08-13 @ 15:14:32
Postat av: Petern

Svempa>> Var det Stora Ensos eller Metsä-Serlas ohållbara skogsskövlingar som förstörde dina chanser?

2012-08-13 @ 15:16:07
Postat av: Sven

Hrm, jag kan enbart skylla på min obefintliga fysik, den steniga bottnen gjorde löpförsök onödiga. Däremot blev jag indragen i dr Fries och hr Forsbergs diskussion, men det var efter målgång. Hade nog behövt den, och att vrida den till lite hetsigare än vad den var för att ha rätta bränslet.

Och hrm, jag såg ju snitslarna i skogen men vad var det för firma... mina trötthetsdimmor lägger ridå men det var inget av de du föreslog. Men firmorna använder ju såna hänsynstagande metoder att man som människa aldrig störs. Och som den store gurun sade, "om folk stör sig på trakthyggesbruk, då är de bara okunniga!" Oskar får rätta mig hur det egentligen uttalades.

2012-08-13 @ 15:20:38
Postat av: Tobias

Nu tycker jag verkligen att ni avviker från ämnet. Detta forum är till för att redovisa framsteg eller bakslag inför Natt-SM!! Den där skogsdebatten får ni faktiskt hantera någon annanstans....För övrigt är det nog mest troligt Billerud-snitslar du såg och Oskar är väl också doktor?

2012-08-13 @ 16:12:11
Postat av: Jonas

Imponerande insats av Tobias i helgen, med den formen och hemmaplan i Hälsingland känns det som en svår uppgift att rubba Tobias!

2012-08-13 @ 20:09:35
Postat av: Sven

Billerud var det, även sponsor på kartan.

Sorry Forsberg, dr skulle det vara inte hr!

Körde 20 minuter styrke och sen jogg igår, det är fasen att det snabbt känns bättre med att göra bara några böjningar för att på nåt vis "väcka" musklerna. Jag tror att jag ska ge benen nån omgång också. Nu intervaller + preO-DM utan tävlan, KM och Storviksnatten härnäst på tur.

2012-08-14 @ 09:10:00
Postat av: Oskar

Jag har prel.bokat boende http://www.kyrkvardens.dinstudio.se/text1_8.html (600kr)+ 2 enkelrum med dubbelsängar (2*200kr). I lägenheten finns möjlighet att lägga in någon extra madrass. Avstånd TC drygt en kilometer. Återkommer mer ikväll.
Om alla som vill ha en säng anmäler sig så får vi koll på hur många vi slutligen blir.

2012-08-14 @ 12:43:33
Postat av: Jonas

Oskar>Är det något annat boende än det som det cirkulerar en massa mail om eller? Jag är ju intresserad av säng, men har redan skrivit det i mail...vill inte dubbelboka...
Sven>Du avviker väl inet från ditt formtoppningsschema väl..?

2012-08-14 @ 13:39:33
Postat av: Sven

Jonas, allt räknas! :) Se mail.

2012-08-14 @ 23:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0