Sven: Träningen går bra

Det var länge sen man fick läsa nåt annat än om Betty här på sidan. Vi får väl tacka Tomten för den rafflande tonårsromanen.....

Nåja, till väsentligheterna nu, min träning flyter på bra! Det viktigaste är att undvika skadorna, och sen att ha lite kontinuitet. Bara de två bitarna på plats så räcker det långt. Nu har jag lite bonus på det också: har lyckats springa fort nån gång då och då, samt att jag jobbar på att få till mer "långpass" dvs 90 minuters och siktar på längre än så snart. Nånstans måste också löppassen växa till minst ca 12-13 km så att jag sen orkar det i skogen. Utan att det är hemligt, jag har ju anmält mig i H21L på femdagars i Boden så det är mitt huvudmål. Eventuella andra bieffekter av god träning tas som bonus! Det vill säga en utmaning mot er andra som är i trakterna av juni/juli gör att jag kan vara livsfarlig, eller helt nedtränad... :)

Här redovisar jag hur man kan springa ett Skinklopp. Det blev nästan 13 km löpning, och 5.50 min/km. Jag var dock ca 10 minuter för långsam, och ca 20 minuter efter de snabbaste (typ Gabor Dominik).

Jag fyller i min träningsdagbok som vanligt, och här kommer senaste fem veckorna för de ser ovanligt bra ut!

Jag ser fram emot att höra hur det går för er andra! Under jul/nyår har ni alla goda chanser att ta ikapp mig i vilket fall. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0