Intet nytt

På begäran gör jag ett inlägg, och rapporterar följande:
*Jag hoppas på barmark i Norrköping under v.10 så jag kan få mig några barmarkspass då.
*Jag har plöjt igenom hela boken "långa nattens folk" och inser att nattorientering på 50-talet var f-n så mycket ballare än vad det är nu. Egentligen borde vi ändra vår utmaning till att köra en 15 km-bana på ett grönsaksblad enbart med våra kartlysen. Då snackar vi utmaning.
*Jag läser boken "Born to run", väldigt bra och intressant, rekommenderas.
*Jag har inte åkt så mycket skidor, men väl 4 st skid-O, mer än senaste 5 åren ackumulerat typ.
*Jag har inte skaffat funbeat ännu. Kör ju med Sportstracks och delar gärna med mig av statistik istället om ni vill, inte för att det säger så mycket ändå med antal timmar...
*Drygt 5 mil långfärdsskridskor kördes förra helgen på Mälaren, det var fint.
*Imorse mellan 07.00-07.40 var jag deltagare på ett träningspas som heter "Forma", låter mjukt och fjantigt, men magen och ryggen får jobba rejält.
*Andreas är ju som välbekant en best och rejäl karl, så det är klart han åker skidor snabbt!
*Sven är ju mörkarnissen nr. 1 som lägger ut rökridåer om dålig form...jojo...
*Är lite intresserad av skid- och kultur nästa helg, om det inte blir utlandsresa vill säga. Diskussioner därvidlag förs.
*Jag har köpt nya skridskor till torsdagarnas hockey-bockey!! :)

/Jonas

Kommentarer
Postat av: Mörksuggan

Mycket läsvärd rapport!

2012-02-17 @ 11:30:22
Postat av: A

Mörksuggan är ju Rättviks symbol och eftersom att jag är ganska säker på att jag inte skrev föregående inlägg så undrar jag vem det är mer än jag som bor eller som innerst inne helst skulle vilja bo i Rättvik.

2012-02-17 @ 13:11:42
Postat av: Anonym

Det är inte var dag man blir kallad för best. Tack?



Eftersom att Jonas inte föll till föga för min gliring (alltså det där om att jag i slutet av loppet tänkte att idag skulle ju t.o.m. Jonas ha kunnat spöa mig) i mitt förra blogginlägg så kan jag nu avslöja att det var faktiskt en efterhandskonstruktion.

2012-02-17 @ 13:15:16
Postat av: Jonas

A>Japp, jag menar också best och inte bäst! :) Du är ju som ett vilddjur när du sluggar på i spåret och skogen! Och jag känner dig tillräckligt väl för att inet falla för en sån enkel gliring...bättre kan du allt! ;)

2012-02-17 @ 13:40:33
Postat av: Tobias

Aha. Jag var i valet och kvalet om jag skulle föreslå att släppa tanken på S&K nästa helg pga dåligt intresse. Andreas och kanske Sven kändes lite tunt. Men vi kanske ska hålla kvar vid ursprungsplanen trots allt?

2012-02-18 @ 10:23:25
Postat av: Mörksuggan

Jag har i princip redan planerat annat... Ska seghetens mästare kunna bestämma sig?? :)



Bo i Rättvik, det vill väl alla!??!?!??!?!??!?!??!?!?

2012-02-18 @ 18:21:39
Postat av: Tobias

Skid&Kultur....vi är tillbaka på banan igen. Oskar & Helena (och Signe & Ture) kommer. Kommer Andreas fortfarande? Kommer Sven och/eller Sven & Olga? Jag kommer :)

2012-02-18 @ 21:02:03
Postat av: Veronica

Jag kommer.

2012-02-19 @ 18:20:23
URL: http://www.youtube.com/watch?v=Wtg5cTQ1WTs
Postat av: Jonas

Jag, alternativt vi, kommer till Sundsvall om det inte blir någon annan resa. Beror på pris o sånt och märks väl under veckan...:)

2012-02-19 @ 19:12:00
Postat av: A

Har haft syrrans familj på besök i helgen som var förkylda hela bunten. Jag kände mig också lite förkyld i helgen så jag trodde nästan det skulle vara kört för mig till helgen. Men nu verkar jag vara på banan igen.

Sven ska du/ni dit? Hur tar du/ni dig/er dit? Volvo, tåg eller buss?

2012-02-20 @ 07:39:36
Postat av: Sven

Inget skid- och skidläger denna gång för mig.

2012-02-21 @ 14:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0