Man ska inte tro att man är något

Efter att ha bangat Bergebo ski marathon förra helgen så vaknade jag tidigt imorse och bestämde mig (har haft ågren några dagar) för att göra ett tokryck och åka Grönklitt ski marathon. Det här var en stor tävling med ett tusental deltagare så trots att jag tyckte att jag var tidigt ute att lägga ut mina skidor så hamnade jag ändå en bit ned i startfältet vilket gjorde att det gick långsamt i början. När det började gå att åka på lite så åkte jag om folk hela tiden och hämtade in den ena klungan efter den andra tills jag kom ifatt en klunga som åkte i lagom tempo. Kände mig stark i de tuffare stigningarna i slutet av första varvet så jag gick fram i täten på klungan och diagonalade på men det skulle jag inte ha gjort för i slutet av stigningen blev jag helt plötsligt riktigt trött. Varv två blev tungt... O, inte kändes det bättre av att åkare som jag åkte med bara försvann i nerförsbackarna. På slutet kom jag på mig med att tänka att "Fan till och med Jonas hade ju haft chans att spöa mig idag". Jaja, det var ju första skidloppet för mig sedan 2006 så jag får vara nöjd över att överhuvudtaget ha kommit till start och att ha klockat mer än 40 min träning mer än Tobias idag.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Fan - jag läste för sent. Hade jag hunnit läsa den sista meningen några timmar tidigare hade det ju bara varit att pallra sig upp på spinningcyklen en timme :)

Nåväl - jag imponeras av din träning Andreas. Hur många år bakåt i tiden behöver du gå för att hitta motsvarande träningsmängd?

2012-02-11 @ 23:18:51
Postat av: A

Där hade jag tur! ;-)

2005 tror jag. Det var ett tag sedan jag skrev träningsdagbok...

2012-02-12 @ 08:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0