Sven: Än klarar jag 3.58 min/km

Har tränat på lite sen sist, inga sensationer men heller inga sjukdagar. Skadorna känns klart överkomliga nu! Positivt!
I måndags blev det ett tidigt skarpass på tre sjöar. Det var inte super, men kul och kallt. 12 km senare kändes eftersom det var säsongens första skejtpass. På kvällen ledde jag sen gympan som vikarie, men musklerna var liksom igång och det kändes ovanligt bra! Dubbla pass, minns inte sist det hände.
Idag så var det dags för en mycket ångestfylld träning, 5 km testrunda. Den startar med en lång backe 85 höjdmeter på nästan 2 km. I början var det bra underlag med asfalt och smågrus på. Längre upp blev det sämre, och klart isigt. Stundtals kände jag mig som Bambi... trots att mina skor hade små dubbar. En kollega som följde med på träningen sade att dubbarna var ungefär som jag, runda och slöa... :P
Nåja, inga vurpor, hälsporren var OK, och baksida lår kändes bra! Pressade det jag vågade, snittpuls 183 max 193. Jag får väl skylla på isen, men 20.03 var trots det personsämsta på rundan. Rätt många år sen rusade jag runt på 17.07! Rekordet har Jerker Lysell på knappt 16 minuter... och idag "joggade" hans bror Jesper runt på 17.50 med släta skor.
Min tröst är att rundan är drygt 5 km, 5050 m, vilket ger en km-tid under skamgränsen 4 min/km! :)
Nu kan jag iaf lova att det känns i gluteus! Måste strecha så att jag kan njuta av morgondagen som bli vilodag! Skönt då att avsluta dagen med en bit levertårta innan sovningsdax.

Kommentarer
Postat av: A

3.58 låter ju inte så imponerande med tanke på att i det tempot ska du ju kunna springa ett helt Lidingölopp. Fast i sann PM-anda så kan du ju räkna av minst en minut för de dubbla passen dagen innan, en minut för halkan och säkert ett par minuter för alla diverse krämpor och åkommor du har haft de senaste åren vilket ju gör en rätt skaplig tid trots allt.

2012-03-01 @ 17:26:36
Postat av: Sven

:)

2012-03-02 @ 23:46:09
Postat av: Janne

Ursäkta för rund och slö.

2012-03-08 @ 09:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0