Sven: Genrepet ska alltid sluta i katastrof

Genrep: mina tankar var högtflygande men verkligheten kom ikapp mig. Tre OL-övningar helgen innan, det rann ut i lite skidåkning, det närmaste jag kom var några flaskor Belgisk öl tillsammans med två resenärer.

Genrep 2: Igår skulle jag testa lampan och karta, valde inte det mest relevanta området men väl det som ligger vid klubbstugan.

Ungefär den här banan

Det var inte den här banan men typ, tänk er en kontroll mellan 3 & 4 och sen mot 7an. Jag "värmde upp" i några minuter, startade segt eftersom det blev snö på marken när jag lämnade vägarna!! Det gick som på räls till startpunkten, den sträckan hade jag snitslat då vi körde Stafett-DM H120 på den banan jag använde.

Efter det lite stig, men se, vad snett allt var, och vad var det där för skum stig? Och varför är bäcken på fel sida stigen?? NEJ, tog ju fel stig. Gah... Hamrade på mot ettan, men inne vid ringen, vad nu, en stig! Den är inte med på kartan! Eller... jo, ah..... sprang ju för långt och det var ju visst en stig just bakom kontrollen... Självförtroendet sjönk.

Körde rejäla runtvägval på stig två kontroller, och det gjorde ont i skid-ljumskmuskel på v ben. :( Nåja, hittade kontrollerna lätt eftersom det gick så långsamt.

Höll på att köra rakt på men sansade mig och rundade på en "långsträcka", avslutade över hygge med många älgspår: kände mig inte ensam så att säga... Fastnade senare i ett magiskt grönt område. Det var i alla fall frusen mark för det var så surt där! Men jag såg inte skogen för alla träd, kan man LUGNT säga.

Resten av banan var nerför vilket var skönt. Fick stanna o stretcha igång ljumsken, men det hjälpte max 4-5 sekunder. På slutet var jag yr i bollen av all orientering, hade ju kämpat runt ca 4 km! Missade både näst sista och sista, trots att det var stigar överallt... Skippade målet och lufsade tillbaka. 65 minuter. Katastrofgenrep: borgar för en bra premiär????

Hoppet är det sista som överger mig... Nu ska jag packa mig i form! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0