Tobias: Träningsvärk och förkyld

Hemma igen efter rivstart på säsongen. Kallare och snöigare än förväntat, men utan att störa i någon större omfattning. Dessutom - med TC inne på en mysig pub fredag kväll, med öppen spis och golvvärme - vad spelar det då för roll att det är -10 ute? Det enda negativa under helgen måste vara att jag oplanerat hamnade som H35:a i resultatlistan på söndagen. I o f tyvärr helt sant, men jag hade tänkt anamma Andreas princip och aldrig springa H35, och sedan spricker det redan 5 februari första året, på tredje tävlingen. Men två segrar och en andraplats är inget dåligt facit efter helgen. Dåligt är dock den förkylning jag fick med mig hem.
Reslutat: Fredag Lördag Söndag

Kommentarer
Postat av: A

Efter att ha sett din träning på Funbeat så trodde jag helt klart på dig i helgen och det visade sig ju stämma. Jag tror t.o.m. ungtuppen Jonas hade fått svårt att hävda sig där! Jag knaprade dock in lite på dig när det gäller träningstid i helgen. Alltid något...

2012-02-07 @ 08:25:03
Postat av: Erik

Lite tillägg för er som inte var med: På lördagen var det en stor rubrik över hela morgontidningen med texten "Sibirische Weekeinde". Sven mötte två skidåkare mellan kontroll 21 och 22 på lördagstävlingen (bildbevis finns). Arrangörerna av maratonskridskotävligen Elfstedentocht har haft sitt första möte sedan 1997 och med lite tur och väldigt mycket jobb kan loppet eventuellt bli av för första gången på 15 år nästa helg. Nederländernas nationalvintersport är dock varken skidor eller skridsko utan att åka träkälke bakom bil.

2012-02-07 @ 11:48:57
Postat av: Petern

Grattis!

Vad hände på väg till #13 på karta 2?

Du höll ju kursen så fint till att börja med!



Varför inget resultat på Sven och Erik sista dagen? Hade de skadats under utövande av nationalsporten?

2012-02-07 @ 17:31:03
Postat av: Anonym

Mer värt att veta:

McD-mannen är (och förblir?) obotlig Junior! Grattis!



5:e största klubb på söndag var "Sweden O-tour".



Olga hamnade också i D35, åldern till trots.



GPS-bilförare är aldrig snabbare än en tungfotad med kartläsare bredvid.



Peter N> Bryter man hamnar man tydligen också i H35... Skadad var bara min styrka och motiovation efter två gigantiska "nya hus är byggda på det gula på runt-vägvalet"-bommar och att jag tröttnade helt i samband med björnbärslessnad. Erik var där och han sprang också vad jag minns.



Kul med namn som "Lydia en Paul van der Vlist" som var sist och Walter Van Krunckelsven som var arrangör.



PS Orkade en timme Innebandy på måndag em! DS

2012-02-08 @ 11:31:41
Postat av: A

Tobias> Med tanke på din träning i veckan så måste den där förkylningen ha gått över väldigt snabbt!

2012-02-10 @ 14:54:11
Postat av: Sven

Tobias förkylning var nog bara att han var lite sliten... :)

2012-02-10 @ 17:19:20
Postat av: Tobias

Jo, det blev en kort och snäll förkylning. Snorig som fan på flyget hem från Eindhoven som tilltog under kvällen. Måndag hopplöst snuvig. Snöt upp två toarullar och fick skavsår under näsan. Lätt feber måndag kväll och tisdag morgon, men då släppte rinnandet i näsan. Tisdag kväll piggare och onsdag morgon frisk igen :) Nu full fart på träningen igen.

2012-02-11 @ 14:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0