Sven: Storformen och storaslagna planer

Idag var det första gången på mycket länge som jag kunde genomföra ett intervallpass ordentligt. Helgens träning var styrka + pingis i fredags, skridskor på natur-is i lördags, skidor på natursnö i söndags, styrketräning på ickenaturbänkar och idag då intervaller, löpning.

Underlag, halvisiga vägar/cykelbanor. Temp, nån minus, ingen nederbörd. Sällskap: en skock avdankade landslagslöpare, några som siktar på VM-guld, och så Sundberg.

Intervallerna var av formen 6(2)-4(1)-2(1) *2. Första sexminutaren gick lätt. Puls snitt 168 (182 max). 2 minuters vila kände lagomt långt... 4 minuter 171(186), 2 minuter 168(188). Nu började syran komma fram så där oroväckande... Låren stumnade till, och jag tänkte bara positiva tankar och höll upp höften blicken humöret och pulsen! Andra sättet: 1818 (194). Pressade hårt! Låren var som telefonstolpar! 4minutaren, öppnade lugnt en minut, sen pressade vi på 1818(195), tufft! Sista, laddade på duktigt i en minut, pressade nära det jag hade kvar sista 60 sek, 181(195).

Magknip och lårstumning gjorde nedjoggen ilsket ond, men NÖJD som bara den! Sundberg blev orolig men låg inte alls långt efter!

Planerna är att köra ett genrep, med natt på fredag, sen OL på lördag och söndag. Om det nu blir denna helg eller nästa det får vi se!

Kommentarer
Postat av: Sven

PS: Jag släppte nog loss Petra på sista!

2012-01-17 @ 23:03:05
Postat av: Petern

Sven>> Du som så ofta brukar (brukade?) påpeka att dina lår skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiker, gjorde de inte det nu också?

2012-01-18 @ 08:38:40
Postat av: Sven

Näsan> Njae, jag är ju allmänt senil men att mina lår skriker det har jag inga minnen av att jag sade... :( Men nu var det betongblock, telefonstolpar, oceaner av mjölksyra!

2012-01-18 @ 18:23:42
Postat av: Petern

Svempa>> Det är i huvudet det sitter, du tar inte i ordentligt ;-)

2012-01-20 @ 08:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0