Sven: Anmälan öppen

Nu är det minsann upp till bevis med alla pratkvarnar. Priset för den som springer blir Vasaloppslik: 200-300 kr för Rankingen, sen kostar det 400-600 kr med själva anmälan.

"Anmäld deltagare till SM-tävling med individuell start ska vara rankad (=rankingavgift betald) i det svenska rankingsystemet (gallringsfiltret i Sverigelistan) senast vid tidpunkten för ordinarie anmälan och tillhöra en svensk klubb ansluten till Svenska Orienteringsförbundet." Man har alltså på sig till 12 augusti att betala rankingavgiften.

Själv ligger jag om jag fattar det hela rätt 625:a i gallringsfiltret, ser mörkt ut, men på natt-listan 115 men i H35. Fattar nada...

Mer om ranking: http://orientering.se/ImageVaultFiles/id_16147/cf_628/TA_601_Anvisning_for_rankade_20120701.PDF

I dagsläget är det Jonas B och Sven L som är anmälda. Tobias E är anmäld på NM (följer han Svens formtoppningsprogram??) så han anmäler sig nog snart.

Här är datumen:
Ordinarie anmälningsstopp: söndag 12 augusti klockan 23:59 (Anmälningsavgift endast 400 kr)
Efteranmälningsstopp: måndag 20 augusti klockan 23:59 (anmälnigsavgift 600 kr!)

Här är anmälningslänken: http://eventor.orientering.se/Events/Show/3201

Här är inbjudan: http://eventor.orientering.se/Documents/Event/8586/Inbjudan

Fältmåltid ingår för alla löpare.

Får alla verkligen springa? Så här säger inbjudan: "Individuell start, max 100 deltagare per klass. Om deltagarantalet överskrids ansvarar arrangören för att samtliga ändå får starta." Hur de menar kanske någon kan förklara...?

Jag har ställt frågor till arrangör och SM-ansvarig på SOFT så jag återkommer med svar.

Och sen då, var bor vi, vad sker på lördagen, och ska vi hitta på nåt fint på lördagskvällen?

Kommentarer
Postat av: Sven

Fått svar, och det är att ALLA får springa! :)

"Jag kan svara på några av dina frågor. Vi har beslutat i samråd med SOFT att samtliga som anmäler sig till Natt-SM får starta i resp klass. Dvs SM-status för samtliga. Detta innebär också att det kan bli fler än 100 löpare per klass.

Mvh Sören"

2012-07-16 @ 13:04:35
Postat av: Anonym

JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRATKVARN! JAG ÄR EN PRAT...
Jag har nu helt gett upp SM-start. Jag kan dock tänka mig att heja på er hjältar som faktiskt ska springa och senare ta mig runt banan utom tävlan. Varför inte på lördagen? /Andreas

2012-07-17 @ 08:57:11
Postat av: Sven

Pratkvarnen> Du kommer behövas som supporter, jag lovar.... :) Springa om banan på lördag, hrm, tja?

Ni andra då, livstecken från er? Oskar har ju varit på hugget?

2012-07-17 @ 10:20:37
Postat av: Jonas

Att Andreas är en pratkvarn visste jag ju sedan tidigare, jag är mer förvånad att han hängt med så pass länge i snacket...;) Men jag hoppas du är på plats som materialförvaltare m.m hur som helst!

2012-07-22 @ 21:04:04
Postat av: Oskar

Siktet är inställt på start!
Har någon koll på hur lång bana man sedan kan förvänta sig?

2012-07-25 @ 13:32:39
Postat av: Jonas

Det borde väl vara ca 12-14 km kan jag tänka mig.

2012-07-25 @ 20:12:52
Postat av: Oskar

Banläggarens svar angående hur långt det kan bli:

Självklart ska du springa Natt-SM, vi bjuder på ca: 8,5 i D21 och ca 12,9 i H21.
Det blir mycket orientering i ett tekniskt svårt område......

2012-07-27 @ 20:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0