Det var ju det där med träningsläger.....

Nu är jag frisk och det innebär att jag har börjat träna igen. Och i o m att jag börjat träna igen har jag även hunnit bli skadad igen. Men istället för höger vad är det vänster hälsena som är sur och tvär. Alltid är det något.


Hur som helst - jag bjöd ju tidigare in till ett träningsläger som rann ut i sanden. Men som de seriösa idrottsmän vi är så kan detta inte accepteras, utan det måste bli av. Hur annars ska vi kunna hävda oss i Bollnäsnatten om mindre än tre månader. Inser dock att läger blir aningen övermäktigt, men en träningsdag i relevant terräng ska det bli i alla fall. Så det är hög tid att börja leta undanflykter, för annars är det bara att pallra sig upp eller ner till Hälsingland.

När då undrar ni? Ja, inte är det lätt att hitta någonting som passar våra hektiska liv, men jag har landat på söndagen den 1:a juli. En söndag? - Ja, varför inte? Min tanke är att lägga en relevant bana på en riktigt trevlig och ändamålsenlig karta i Delsbo. Någon nattorientering kan inte bli på tal i juli i Hälsingland, så det är lika bra att släppa den tanken och bara köra ändå. Efter det inledande passet i Delsbo blir det ordentlig skogshuggarmat hos mina föräldrar i Forsa, följt av ett kortare eftermiddagspass på en fin karta i Näsviken.

Det är mycket möjligt att Sven (och kanske även Erik) kommer skrika högt om att detta är direkt efter P&L-lördagen, men som de seriösa idrottsmän jag vet att ni är så kommer ni ju ändå inte vara ute och rumla runt på kvällen, och om det nu ändå skulle vilja sig så illa så vet vi ju alla vilken kapacitet Sven besitter med tanke på hans heroiska insats på 10-mila för några veckor sedan. Givet de kilometertider han har i kroppen så är kanske en lättare bakfylla enbart ett rimligt handikapp med hänsyn till oss andra. Det är dessutom inte längre än 2.30 timmar med bil från Borlänge till Delsbo, så det behöver inte bli allt för tidigt. Och om Andreas inte ändrat uppfattning så får väl han stå för bilkörningen så att Sven och Erik kan sova bort sina sista promillen.

Alltså - söndag 1:a juli. Gemensam start i Delsbo ca 11:00-11:30. Avslut i Näsviken ca 17:00. Vilka kommer?

Kommentarer
Postat av: Sven

Jag ska ju fläska runt 15 km på Jukola också så jag behöver knappt träna nåt mer innan Natt-SM!

2012-06-10 @ 23:11:46
Postat av: Andreas

Träningsdag!? Ajdå, jag som kom av mig med min Rockyträning redan efter fyra dagar. Fast då såg jag i alla fall nästan ut som Rocky efter att han gått en match - jag blev nämligen stucken av ett bi på ögonlocket så att ögat svullnade igen totalt. Bäst att försöka få fart på kroppen igen nu då. Sven o Erik: - Jag kan nästan till 100% garantera att jag inte kommer att vara bakfull den dagen så jag kan köra.

2012-06-11 @ 11:37:16
Postat av: Erik

Enligt programmet spelar Roxette redan på onsdagen så det kan ju knappast vara något viktigt att se på lördagkvällen? Möjligen Henrik Torehammars föredrag i så fall...

2012-06-11 @ 21:14:23
URL: http://peaceandlove.se/program/
Postat av: Sven

När blir det träningslägerdisco då?

2012-06-12 @ 00:23:01
Postat av: Peterm

Jag kan inte den helgen, ska på inflyttningsfirande hos Jon Birger i Tønsberg. Har kollat flygförbindelser, men det är i praktiken inte möjligt att hinna upp till nordhälsingland. (Med bil tar det cirka 10 timmar att köra tror jag).



Grrr. jag ska slå er ändå!!!!!!!!!!!! och äta egen skogshuggarmat.

2012-06-13 @ 10:49:22
Postat av: Sven

Alla har slingrat sig hittills och endast ett klart NEJ men tre andra ormar... Tobias, du har det inte lätt att peppa oss! :)

2012-06-14 @ 12:25:16
Postat av: Sandra

Fin blogg! :)

2012-06-14 @ 13:12:10
URL: http://sandwichens.blogg.se/
Postat av: Bodypalace



En av mina läsare har gjort en video där hon håller tal på sin skolavslutning om ideal. Kika gärna in och titta =)

2012-06-14 @ 13:31:21
URL: http://bodypalace.blogspot.se
Postat av: Petern

Sandra och Bodypalace>> Ni är lite oklara: kommer ni på träningsdagen eler inte?

2012-06-14 @ 15:55:46
Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Har Dagens Awesome igång! :)

Delta gärna, men läs regeln noga annars räknas inte ditt bidrag!!

http://idahtt.blogg.se/2012/june/dagens-awesome-2.html

2012-06-14 @ 16:18:18
URL: http://idahtt.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Men hallå där



Världens snyggaste tävling hos mig

Tänk att synas runt skåne med din blogg med minst 50 flyers.

Nu kan de bli verklighet



http://kaffehornan.blogg.se/2012/june/flyerstavling.html



2012-06-14 @ 17:02:23
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Andreas

Hej Få en länkning på våran blogg! Gå in och läs hur :)

2012-06-14 @ 17:57:35
URL: http://livetonline.se
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-06-14 @ 18:59:04
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag ska träffa en doktor (medicine, inte sån där överliggare på universitet) på måndag. Den doktorn skickar mig troligen vidare till en annan doktor som kanske med lite tur kan säga om jag är frisk nog att vara med på en träningsdag eller inte. Återkommer alltså med besked.

2012-06-16 @ 13:14:00
Postat av: Jonas

Klart jag är med!! :)

2012-06-19 @ 15:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0