Sven: Veckorna inför Jukola

Jag har inte skrivit nåt inlägg på länge, sen 24 maj, men jag har ändå skrivit bra mycket mer än vissa andra... :)
Nåja, hur har jag förberett mig inför Jukola? Första veckan i juni startade jag med ovanliga tävlingar, det var Kayak-O utanför Dnepropetrovsk i Ukraina. Jag och sambon satte oss i kayaken och starten gick. Man paddlar runt i ett floddelta där det är mycket höga vassruggar som man orienterar sig runt, och ibland igenom! Dock var det mycket svordomsframkallande att vara först in i de lite bottenläsa träskmarkerna där... Men vi kom trea dag ett, nära 1,5 timmars paddlande. Dag 2 var det rogaine på en timme. Vi tog inte optimalt val, men lyckades hålla tredjeplatsen i sammandraget och fick den åtråvärda tröjan som pris!
Efter den tuffa helgen blev det intervaller på getstadion, ca minuten på rekordfart men 1.10 med moderat löpning. En joggtur och sen mera intervaller. Några vilodagar hanns med, och denna sista vecka började jag med den tuffa och inte så upplyftande träningen som Erik berättat om så målande! Tisdagen bjöd på tuffa intervaller med klubben. Jag var som ett sänke, fick avbryta... men jag satte mig och stretchade några minuter. Sen kom de snabab tillbaka. Jag hakade på igen, och stretchingen gjorde susen! Fläskade på med Zsolt Lenkei på en 30 sekundersintervall, men bara en i hans fart. Men farten finns, gömd under diverse smärtor...
Igår lite bålstyrka för mag/rygg och lite ben. Idag en lättare halvtimme jogg. Nu gäller det att minnas att stretcha mycket innan start, och att tejpa ena utsidan av v fot, tejpa hälsporren på höger fot, men vrickningen på höger tejpar jag inte och min halvdassiga v hälsena får också klara sig utan tejp. Att tejpa resten av kroppen är meningslöst.
Jag tror att om jag inte har ont så kan det vli riktigt kul och rätt så bra resultat med tanke på förutsättningarna på ankarsträckan Tuna Kakkonen. Vi ses på färjan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man vet att man börjar bli gammal när man lägger mer tid på att tejpa än på att träna :)



Sedan kan jag inte annat än hålla med Sven att ni är riktiga ormar som slingrar er å det grövsta beträffande träningsdag i Hälsingland elelr ej. Eller tiger. Näsan kan inte, jag fixar och är med såklart. Sven, Erik och Andreas? Klara besked - knappast....Och från Övik är det tyst. Inte ett pip från Jonas och Oskar. Dags att vakna nu - det räcker inte att tejpa sig i form för natt-SM.

2012-06-14 @ 21:33:25
Postat av: Tobias

Konstigt - min kommentar tycks inte ha kommit in...

Hur som helst - man vet att man börjar bli gammal när man lägger mer tid på att tejpa än att träna.



Annars är det lite tunnt med klara besked angående träningsdagen i Hälsingland. Näsan kommer inte, Sven, Erik och Andreas slingrar sig och från Övik är det tyst. Inte ett pip från Oskar och Jonas.



Nu är det dags att vakna - det går inte att tejpa sig i form för Natt-SM....

2012-06-14 @ 22:28:35
Postat av: Andreas

Alltså jag är så otränad att jag knappt vet om jag ens tar mig runt en bana idag utan att det blir mer gång än löpning. Men ok, jag lovar på heder och samvete att jag ska göra ett nytt försök att komma igång och träna imorgon eller åtminstone senast till helgen. Känns det någorlunda ok så kan jag väl ställa upp som fyllechaffis i alla fall.

2012-06-14 @ 23:36:25
Postat av: Erik

Skrev mitt slingriga svar under det andra inlägget innan jag läste det här.

2012-06-16 @ 13:16:20
Postat av: A

Jaha, blir det någon träningsdag? Jag har i alla fall sprungit två gånger nu och det känns inte helt kört så jag är nog på om det blir något av det.

2012-06-19 @ 22:25:18
Postat av: Sven

Kan slingra mig norröver jag med. Men gosse så optimistiskt att tro att jag orkar ens röra mig dagen en efter arbetsvecka med 40 timmar "vanligt" jobb + 30 timmar ideellt jobb + 4 dagars festival till kl 02............ :P

2012-06-20 @ 10:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0