Tobias: Sjukstuga - bårhus eller dårhus nästa?

Lång inaktivitet pga lång och dryg förkylning som ändrat skepnad flera ggr, men än så länge aldrig mot en förbättring. För stunden en kraftig virusinfektion i munnen och svalget med stora blåsor överallt. Smärtsamt och obehagligt är bara förnamnet. Men nu har jag i alla fall dödat en bihåleinflammation med Kåvepenin och fått virushämmande tabletter mot munblåsorna, så förhoppningsvis vänder det snart.

Ska man se något positivt i eländet så kommer jag att komma ut ur detta smalare och smärtare än någonsin (bl a då jag inte kunnat äta någonting sedan i tisdags). I skrivandets stund har jag tappat knappt 10% av min ursprungliga kroppsvikt ;)

Det är dock fruktansvärt frustrerande och irriterande. Den första tiden mest irriterande att vara förkyld när det egentligen borde springas en massa roliga tävlingar. Detta har dock successivt övergått i någonslags hopplöshet och frustration över att ha konstant och odämpbar smärta i hela munhålan och halsen. Och att inte kunna äta. Jag är egentligen förvånandsvärt ohungrig för att inte ha ätit på 5 dygn, men det går inte att bortse från att jag har en för stunden ovanligt stark längtan efter mat.


Men, men - det som inte dödar härdar och någon gång måste det väl ändå vända och gå åt rätt håll? Fast Jukola som kändes utopiskt avlägset när jag först blev sjuk under EM-helgen i Dalarna börjar kännas oroväckande nära nu. Kanske blir en handduk som måste kastas trots allt.

Kommentarer
Postat av: ukr

Takkars liiten!



Krya på dig!!

2012-06-03 @ 20:55:44
Postat av: Petern

Kasta handsken istället!

2012-06-03 @ 22:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0